Aan de slag met itsme®

play

Download en installeer de gratis app op je gsm

Download

Maak je itsme®-account aan

Neem bij de hand:

Je gsm met de itsme®-app
Je bankkaart of je eID (Belgische identiteitskaart) en de PIN-code
Een kaartlezer

Je itsme®-account in enkele stappen

Je bankkaart & kaartlezer
Aan de slag
Je eID & kaartlezer
Aan de slag
Partners Background
questions icon

Vragen & Antwoorden

Aan de slag met itsme®

Hoe en waar kan ik mijn itsme® aanmaken?

Om itsme® te kunnen gebruiken, moet je eerst de itsme®-app downloaden in de App Store of Google Play. Koppel daarna eenmalig je identiteitsgegevens aan je itsme®-account.

Dit kan op 2 verschillende manieren:

  1. Via onze partnerbanken: Belfius, BNP Paribas Fortis, ING, KBC
  2. Via de itsme®-website met je eID en je eID-kaartlezer
Hoe maak ik met mijn eID-kaart (elektronische identiteitskaart) mijn itsme® aan?

Om itsme® te kunnen gebruiken, moet je eerst de itsme®-app downloaden van de App Store of Google Play. Vervolgens koppel je je identiteitsgegevens aan je itsme®-account met behulp van je eID (elektronische identiteitskaart) via deze link.

Volg de stappen op onze website:

  1. Geef je gsm-nummer en e-mailadres in. Bevestig je gegevens.
  2. Steek je eID-kaart in de kaartlezer. Bevestig je identiteitsgegevens. Bij deze stap moet je de Connective-software of plug-in en die van je kaartlezer installeren wanneer je dat nog niet had gedaan.
  3. Teken het itsme®-contract met je eID door je pincode van je eID in te geven
  4. Je identificatietoken (6 karakters) zal op je scherm verschijnen

Volg nu de stappen in de itsme®-app:

  1. Geef je gsm-nummer in
  2. Geef je identificatietoken in (6 karakters)
  3. Geef de controlecode (5 cijfers) in die je via sms hebt gekregen
  4. Kies je itsme®-code van 5 cijfers en bevestig je code

Wanneer je gsm Touch ID ondersteunt, kan je dat, indien je dat wenst, makkelijk activeren.

Ik ken de pincode van mijn eID-kaart niet of de pincode werkt niet.

De pincode van jouw eID-kaart (elektronische identiteitskaart) is je per post toegestuurd.

Indien je die brief niet meer hebt, kan je een nieuwe code aanvragen bij je gemeente of via deze link.

Ik wens mijn itsme®-account aan te maken met eID (elektronische identiteitskaart), maar ik heb de nodige software niet. Waar kan ik die vinden?

Installeer de Connective-software of plug-in. Surf naar Connective en volg de stappen voor de installatie van de plug-in.

De browsers die ondersteund worden zijn:

  • voor Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox en Google Chrome
  • voor Mac OS: Safari, Mozilla Firefox en Google Chrome

Als het nodig is, installeer de eID-software van jouw kaartlezer. Je kan die software downloaden van de federale portaalsite.

Waar vind ik mijn identificatietoken?

Een identificatietoken is een code van 6 karakters die je nodig hebt om je identiteitsgegevens aan je digitale ID te kunnen koppelen. Je kan een token aanvragen door je via de website van itsme® te registreren met je eID of bij één van onze partners: Belfius, BNP Paribas Fortis, ING of KBC.

Waar vind ik mijn controlecode?

De controlecode om je itsme® aan te maken wordt via SMS naar je mobiel nummer gestuurd. Heb je geen controlecode ontvangen? Kijk dan even na of je je mobiel nummer correct hebt ingegeven of start de registratie opnieuw.

Kan ik mijn account op verschillende toestellen activeren?

Neen. Het veiligheidsmodel van itsme® draait om de unieke combinatie van je simkaart, je gsm en je itsme®-code. Je account is dus verbonden aan uitsluitend 1 mobiel toestel.

Kan ik mijn itsme®-account bij meerdere banken gebruiken?

Ja, je kan je itsme® gebruiken om je in te loggen of een betaling te bevestigen bij je verschillende banken. Weg met al je kaartlezers! Ontdek op onze website de banken die vandaag al voor itsme® hebben gekozen of stel de vraag aan je bank.



Hoe activeer je je itsme® bij je bank? *

  • log in bij op je PC-banking met je kaart en kaartlezer
  • kies itsme® als nieuw identificatiemethode of koppel je rekening met itsme®
  • bevestig je keuze en teken met je kaart en kaartlezer

Je kan nu inloggen en betalingen bevestigen met itsme® bij je bank.

* De stappen kunnen variëren van een bank tot een andere. Aarzel niet om de FAQ-pagina van je bank te raadplegen of contacteer ons op 02/657 32 13 (ma - vr van 8:00 tot 18:00 uur).